مجله آموزشی اطلاع رسانی دایومگ

logo
آیکون استخر پلاس

استخر پلاس

Search
چگونه از بخار کردن عینک شنا جلوگیری کنیم

چگونه از بخار کردن عینک شنا جلوگیری کنیم

فهرست مطالب

بخار کردن عینک شنا یک مشکل رایج در بین شناگران می باشد حتی اگر ناامید کننده نباشد می تواند دید شما را محدود کند و شما نتوانید از شنا کردن نهایت لذت را ببرید. ایجاد بخار بر روی لنز عینک شنای شما به دلیل یک پدیده فیزیکی ساده می باشد. هوای گرم و مرطوب از استخر تولید شده و توسط بدن شما در تماس با لنز های عینک شنا که سردتر هستند متراکم می شود و در نتیجه بخار ایجاد می کند. اگر اولین رفلکس مالیدن باشد تا ناپدید شود، به سرعت متوجه خواهید شد که به همان سرعتی که ناپدید شد دوباره ظاهر می شود. خوشبختانه روش و ترفند های بسیار ساده به شما این امکان را می دهد که به سرعت بخار عینک شنا را از بین ببرید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های جلوگیری از بخار کردن عینک شنا آشنا نماییم تا شما از شنا کردن نهایت لذت را ببرید.

 حرکات دقیق را تسهیل می کند: می توانید در اعماق آب پیمایش کنید، سبک های شنا را اجرا کنید و تغییرات جهت را به طور یکپارچه با چشم اندازی واضح تنظیم کنید.

ایمنی را تضمین می کند: هنگامی که خط دید شما توسط مه عینک مخدوش نمی شود، می توانید به سرعت خطرات، دیوارها یا سایر شناگران را در مسیر خود تشخیص دهید و از برخورد یا برخورد با چیزی یا شخصی اطمینان حاصل کنید.

عینک های شنای بخار کرده فقط آزاردهنده نیستند، بلکه می توانند تجربه شنای شما را به طور جدی به خطر بیندازند. هنگامی که دید محدود می شود، می تواند سرعت شما را کاهش دهد، الگوی شنای شما را مختل کند، و حتی ممکن است در استخرهای شلوغ یا آب های آزاد باعث ایجاد نگرانی ایمنی شود. نظارت بر حرکات یا موانع دیگر شناگران در آب غیرممکن است.

 روش اول: پاشیدن آب خنک به صورت

به صورت خود آب خنک بپاشید تا تراکم آن کاهش یابد. این کار سبب کاهش اختلاف دمای بیرونی عینک و صورت خود می شود و میزان بخار عینک شنا را محدود خواهید کرد. کمی قبل از عینک زدن 4 یا 5 بار به صورت خود آب خنک بپاشید تا دمای صورتتان کاهش یابد. البته این روش برای دراز مدت چندان موثر نمی باشد؛ شما می توانید از روش های دیگر برای جلوگیری از بخار کردن عینک شنا استفاده نمایید.

روش دوم: استفاده از بزاق دهان

دقیقا قبل از عینک زدن مقداری بزاق دهانتان را روی لنز های عینک بمالید. سپس با انگشت خود بزاق را به آرامی روی سطح لنز ها پخش نمایید ( به طوری که یک لایه کوچک از بزاق تشکیل شود) البته این روش هم برای جلوگیری از بخار کردن عینک شنا در طولانی مدت مناسب نمی باشد اما این روش می تواند برای کوتاه مدت کاربرد داشته باشد.

روش سوم: استفاده از شامپو بچه

با کمک گرفتن از شامپو بچه از بخار کردن عینک خود جلوگیری نمایید. یک قطره از شامپو بچه یا صابون مایع را نخست روی انگشت خود بریزید و سپس آن را به آرامی روی لنز های عینک شنای خود بمالید. عینک را با آب بدون کلر تمیز کنید. لکه های صابون در داخل عینک از بخار کردن عینک شنا جلوگیری می کند.

توجه داشته باشید:

  • قبل از عینک زدن به خوبی آن را با آب بدون کلر بشویید
  • شامپو بچه یا محصولات دیگر مشابه برای این روش مناسب خواهد بود
  • شما می توانید از کرم موبر به عنوان شامپو بچه برای جلوگیری از بخار کردن عینک شنا استفاده نمایید.

روش چهارم: استفاده از سیب زمینی

شما می توانید برای جلوگیری از بخار کردن عینک شنا از سیب زمینی خورد شده استفاده نمایید. یک تکه سیب زمینی خرد شده را روی عینک بمالید تا یک لایه محافظ نازک ایجاد شود. لایه ایجاد شده رطوبت را دفع می کند و از بخار کردن عینک جلوگیری می کند. این روش به طور کلی بر عینک هایی با عدسی شیشه ای کاربرد خواهد داشت اما می تواند بر روی لنز های پلاستیکی نیز اثر گذار باشد.

روش پنجم: استفاده از خمیردندان

عینک خود را با خمیر دندان و مسواک تمیز نمایید. مقداری از خمیر دندان به سطح داخلی عینک شنا بزنید و سپس به وسیله یک مسواک مرطوب و البته تمیز، خمیر دندان را روی سطح آن پخش نمایید. سپس لنز های عینک را با آب بدون کلر تمیز کنید و باقیمانده خمیر دندان را ازبین ببرید. سایش خفیف و کم خمیر دندان هرگونه لایه محافظ روی لنز ها را از بین می برد و در عین حال تمیزی بسیار خوبی به آن می دهد. لایه بسیار نازکی از خمیر دندان باقی می ماند که از بخار کردن عینک شنا شما جلوگیری می کند.

اگر استفاده از روش های بزاق دهان یا صابون داخل عینک مورد پسند شما نبود؛ می توانید از اسپری ضد بخار یا دستمال مرطوب استفاده نمایید. مقدار کمی از اسپری ضد بخار را داخل عینک شنا اسپری کنید و سپس با یک پاچه تمیز روی آن بمالید. یا با استفاده از یک دستمال مرطوب هر دو لنز عینک شنا را تمیز نمایید.

هنگام خرید عینک شنا عینکی را تهیه نمایید که صورت شما را به صورت کامل بپوشاند. دم ناشی از تنفس یا تعریق سبب بخار کردن عینک شنا می شود. توصیه می شود به دنبال مدلی از عینک شنا باشید که تهویه بهتری داشته باشد و صورت شما را کامل بپوشاند تا میزان رطوبت و گرمای ایجاد شده در عینک را محدود نمایید.

شما می توانید از عینک هایی استفاده نمایید که دارنده لایه نازک می باشد و از بخار کردن عینک شنا جلوگیری می کند. یعنی ساختار آنها طوری است که نیاز به روش های از بین بردن بخار عینک شنا نمی باشد و خود عینک به خودی خود ضد بخار است.

مزایا و معایب هر روش

در حالی که همه این روش ها به جلوگیری از بخار کردن کمک می کنند، اما مزایا و معایب خود را دارند. اسپری های ضد بخار و دستمال مرطوب ضد بخار عینک شنا، به طور خاص برای این استفاده طراحی شده اند و از این رو بسیار موثر هستند. با این حال، آنها می توانند در دراز مدت پرهزینه باشند. شامپو و خمیر دندان جایگزین های نسبتاً ارزان تری هستند، اما برای جلوگیری از سوزش چشم باید کاملاً آبکشی شوند. روش بزاق مقرون به صرفه ترین و راحت ترین است. با این حال، اثربخشی آن ممکن است به اندازه روش های دیگر دوام نیاورد.

به یاد داشته باشید، اثربخشی هر تکنیک از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین ممکن است مجبور شوید آزمایش کنید و ببینید کدام روش برای شما بهترین کار را دارد.

سخن پایانی

سعی نمایید داخل عینک را با انگشتتان لمس نکنید. زیرا این کار سبب رسوب شدن چربی ها و کثیفی ها روی لنز عینک می شود. پس از پایان شنای خود، عینک خود را بشویید زیرا آبی که دارای کلر می باشد موجب از بین رفتن لایه محافظ لنز ها می شود. بهتر است از گذاشتن عینک روی پیشانی خود اجتناب نمایید زیرا آب استخر به داخل آن می رود و باعث از بین رفتن لایه محافظتی عینک شنای شما نیز می شود. به خاطر داشته باشید که اگر علی رغم تلاش های شما باز هم بخار روی عینک شما ظاهر می شود؛ بدین معنی می باشد که عینک شما فرسوده شده است و دیگر کارایی ندارد و شما باید برای خرید عینک شنا جدید اقدام نمایید.

امیر مطلوبی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2

در خـبـرنـامـه ما عضو شوید

برای دریافت آخرین رویداد ها ایمیل خود را وارد نمایید.