مجله آموزشی اطلاع رسانی دایومگ

logo
آیکون استخر پلاس

استخر پلاس

Search
نحوه رنگ کردن استخر

نحوه رنگ کردن استخر

فهرست مطالب

به طور کلی شما باید زمانی را پیدا کنید که حداقل یک هفته در آن بارانی وجود نداشته باشد. قبل از رنگ کردن استخر و بعد از رنگ کردن، استخر باید کاملاً خشک خشک باشد (مگر اینکه از رنگ اکریلیک یا آستراپوکسی استفاده کنید). توجه داشته باشید که سطح آب استخر قبل از تخلیه چه مقدار می باشد. توصیه می شود آب استخر را قبل از یک طوفان بزرگ یا پس از آن تخلیه نکنید زیرا سطح آب بالا می تواند استخر را شناور نماید. این اتفاق زمانی به وجود می آید که نیروهایی که استخر را به سمت بالا می برند، بر نیروهای نگه دارنده استخر در زمین غلبه می کنند و به صورت خلاصه استخر از زمین شناور می شود. جهت جلوگیری از شناور شدن استخر در پوش های هیدرواستاتیکی که در کف استخر هستند را باز نمایید. برای باز کردن در پوش توجه داشته باشید آب باقی مانده استخر حداقل 30 سانت یا کمتر باشد زیرا اگر مقدار آب استخر زیاد باشد به خاک زیر و اطراف استخر فشار وار می کند و همین امر سبب از دست دادن کیفیت خاک نگهدارنده می شود.

 آماده سازی استخر جهت رنگ کردن:

  • تخلیه استخر و باز کردن درپوش هیدرواستات
  • برگ ها و سایر زباله های موجود در استخر را از کف آن جدا نمایید
  • هرگونه نقطه های تو خالی یا ترک را تعمیر و پر نمایید
  • کلیه سطوح استخر را با اسید شست و شو دهید
  • آب باقی مانده در استخر را خارج کنید و زمان دهید که استخر کاملاً خشک شود
  • اطمینان حاصل نمایید که تمام اسید، چربی یا هر کثیفی دیگر کاملاً پاک شده است

توجه داشته باشید اسید شویی استخر برای رنگ آمیزی می تواند یک روش خطرناک باشد پس تمام دستورالعمل سازنده را با دقت دنبال نمایید.

رنگ آمیزی استخر

اکنون زمان رنگ آمیزی استخر فرا رسیده است. اگر استخر شما قبلاً نقاشی نشده یا اگر سطح آن ناهموار می باشد برای اضافه کردن آستر برنامه ریزی نمایید. روکش های پرایمر برای رنگ کردن استخر توصیه می شود اما قیمت گرانی دارند زیرا  چسبندگی را بهبود می بخشند. البته بسته به نوع سطح استخر شما پرایمر های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. شما می توانید برای جذاب تر جلوه دادن استخر خود از شابلون ها یا الگو های زیبا استفاده کنید

بهترین نوع رنگ برای استخر

برای رنگ های استخری که نیاز به چند لایه دارند دستورالعمل های گفته شده را دنبال کنید و در صورت آماده نبودن لایه اول برای رنگ کردن لایه دوم عجله نکنید. بسته به دما، رطوبت هوا و باد ممکن است رنگ از 2 الی 8 ساعت طول بکشد تا خشک شود. یکی از بهترین نوع رنگ که می توانید به منظور رنگ کردن استخر خود از آن استفاده نمایید رنگ برموکول می باشد. رنگ های برموکول به صورت ماستیک بوده که فقط با یک لایه رنگ آمیزی بدون نیاز به پرایمر و حلال قابل استفاده می باشند. معمولاً از رنگ برموکول در استخر های رو باز، استخر های فایبرگلاس، آب انبار های صنعتی و کشاورزی استفاده می کنند زیرا می توان گفت رنگ های برموکول بهترین جایگزین کاشی و سرامیک استخری می باشند و خاصیت ضد جلبک دارند. رنگ های برموکول متشکل شده از ذرات اکسید تیتانیوم ( به مقدار اشباع) هستند که همین امر سبب ویژگی منحصر به فرد آن می شود.

یکی از بهترین انواع رنگی که می توانید برای استخر استفاده کنید، رنگ پلاستیکی استخری می باشد. از آنجایی که فقط برای استخر طراحی شده است، با نیازهای استخر سازگار است  منبسط و منقبض می شود. رنگ پلاستیکی در برابر جلبک و قارچ از خود مقاومت نشان داده و تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار نمی گیرد. توجه داشته باشید جهت استفاده از رنگ پلاستیکی لازم به پاک کردن رنگ قبلی نمی باشد چراکه رنگ جدید و قدیمی از لحاظ ترکیبات شیمیایی با یکدیگر ترکیب می شوند.

بهترین نوع رنگ برای استخر
هنگام خشک شدن رنگ استخر:
  • استخر را با آب پر کنید و سطح pH، قلیائیت و سختی را متعادل کنید
  • سیستم فیلتر را راه اندازی کنید و قرص های کلر اضافه کنید
  • تثبیت کننده کلر را اضافه کنید و لکه را پاک کنید
  • تعمیرات شیمیایی عادی خود را از سر بگیرید
نکته های کاربردی
  • در درجه حرارت زیر 40 درجه فارنهایت، بالای 90 درجه فارنهایت و یا هوای بسیار مرطوب از رنگ کردن استخر خودداری فرمایید.
  • بعد از به اتمام رساندن نقاشی فوراً استخر را با آب پر نکنید.
  • برای خشک شدن استخر به آن زمان کافی بدهید که معمولاً این زمان از 3 تا 5 روز می باشد( بسته به نوع رنگی که استفاده کردید دارد)
  • میانگین رنگ استخری مبتنی بر پلاستیک حدود چهار تا پنج سال دوام می آورد.
  • توصیه می شود که از رنگ پلاستیکی برای استخر هایی که قبلاً رنگ داشتند و رنگ اپوکسی برای استخر هایی که قبلاً رنگ نداشتند استفاده نمایید

سخن پایانی

رنگ کردن استخر و باز سازی آن کار دشواری می باشد و باید به دست متخصص سپرده شود. اما با این حال نقش شما در انتخاب رنگ از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. توجه داشته باشید هنگام انتخاب کردن رنگ همه چیز را در نظر بگیرید به عنوان مثال رنگ های بسیار تیره مانع از دید کف استخر می شود و در استخر های رو باز موجب جذب گرمای محیط نیز می شود. همانطور که گفته شد بهتر است رنگ آمیزی استخر توسط متخصص انجام شود چراکه رنگ آمیزی غیر استاندارد و نادرست در خوش بینانه ترین حالت سبب ایجاد حباب می شود و این بدین معناست که استخر شما نیاز به زیر سازی و رنگ آمیزی مجدد دارد.

امیر مطلوبی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2

در خـبـرنـامـه ما عضو شوید

برای دریافت آخرین رویداد ها ایمیل خود را وارد نمایید.