مجله آموزشی اطلاع رسانی دایومگ

logo
آیکون استخر پلاس

استخر پلاس

Search
چرا ورزش های آبی؟

چرا ورزش های آبی؟

فهرست مطالب

دسته بندی : >

آب ماده ای حیاتی برای زندگی است. هنوز هم اکثر افراد با شنیدن کلمه «آب» به نوشیدن آن فکر می کنند. در این مقاله شرح می دهیم که چگونه می توانید علاوه بر شنا کردن سنتی در آب ورزش کنید. برای انجام این ورزش ها نیاز نیست شنا کردن بلد باشید یا حتی موهایتان خیس شود. ورزش های آبی روشی مناسب برای ورزش کردن بدون تحمل استرس های برنامه های ورزشی در خشکی می باشد.

مزیت ورزش های آبی این است که با نیازهای هر فرد تطبیق داده می شود. به طور کلی انجام این ورزش ها برای افراد دچار ارتریت و مشکلات عضلانی اسکلتی مناسب می باشد و نیز ورزش در آب گرم برای افراد دچار سفتی و درد مفاصل بسیار مفید است.

در واقع منظور از ورزش آبی انجام ورزش های خشکی در آب نیست با این وجود، درست همچون ورزش های خشکی، فواید سلامتی ورزش های آبی از کمک به کنترل سطح قند خون تا دستیابی به تناسب اندام دسته بندی می شوند.

برطبق مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۹ ورزش ها و تمرینات آبی در برطرف کردن دردهای مزمن کمر بسیار مؤثرتر از ورزش های خشکی هستند. همچنین ثابت شده است که ورزش های آبی برای بهبود درد کمر در زنان باردار مفید می باشند. خواه یک ورزشکار حرفه ای یا فردی علاقمند به تناسب اندام یا فردی مبتدی و یا دچار بیماری مزمن باشید، قطعا انجام ورزش های آبی می تواند عملکرد و قدرت دستگاه قلبی و عروقی را در مدت زمان کوتاهی بهبود بخشد.

این تمرینات به عنوان ورزش جانبی یا ورزش اصلی برای کل بدن به کار می روند. به علاوه می توانند به عنوان تمرینات مقدماتی استفاده شوند. این مقاله شما را به کشف و استفاده از این روش ایمن و مؤثر برای به دست آوردن و حفظ تناسب اندام دعوت می کند. اگر از ورزش هایی که به جای بهتر کردن حالتان احساساتتان را بدتر می سازند خسته شده اید، ورزش های آبی ممکن است راه حل خوبی برایتان باشند.

چرا ورزش های آبی؟

ورزش های آبی جدید نیستند، این ورزش ها از ۲۰۰ سال قبل از میلاد وجود داشته اند. بسیاری از تمرینات توان بخشی کنونی در آب ریشه در چشمه های آب گرم اروپا و آمریکای نخستین دارند. حمام های عمومی نیز بخش مهمی از فرهنگ یونان و روم بوده است. بر طبق نخستین تاریخ های ثبت شده از همان ابتدا مردم به فواید ورزش در آب برای ارتقاء سلامتی باور داشتند. و به طور گسترده از آن برای کنترل دردها و بیماری های جسمانی استفاده می کردند.

چشمه های آب طبیعی و درمان های آبی در تاریخچه بسیاری از مراکز سلامتی و شفا دهنده جوامع مختلف مرکز توجه افرادی شدند که اثرات مثبت آب بر مشکلات پزشکی مختلف را ثبت می کردند. این فرآیند در طول مشاهدات و با گذشت قرن ها آزمون و خطا به دست آمده است که روش شناسی علمی درمان های آبی امروزه را شامل می شود. محبوبیت ورزش های آبی از ۵۰۰۰۰۰ نفر در دهه ۱۹۹۰ امروزه به بیش از ۴ میلیون نفر افزایش یافته است. حرکات تناسب اندام آبی که با ورزش های توانبخشی آبی تقویت می شوند توسط ورزشکاران حرفه ای همچون نامنی کریگان بوجکسون و کارل لوئیس انجام شده است.

زیبایی ورزش های آبی در این است که توسط هر دو گروه تناسب اندام یعنی افرادی که دچار عوارض شدید و مزمن هستند و نیز ورزشکاران سطح جهانی به کار گرفته می شود نکته قابل توجه اینکه برای انجام ورزش های آبی نیازی نیست یک شناگر ماهر باشید افرادی که شنا بلد نیستند یا کسانی که نمی خواهند موهایشان خیس شود می توانند ورزش های آبی را در آب کم عمق – عمق یک متر – انجام دهند یعنی عمق آب تا کمر فرد باشد. تناسب اندام آبی دارای فواید زیاد و خطرات اندکی است و سلامت و تندرستی کنونی آموزش دیدگان ورزش آبی را به عنوان یک روش ایمن مؤثر و ارزان قیمت برای حفظ سلامتی و درمان بیماری معرفی می کند. این ورزش ها روزنه ای به سمت سلامتی و تندرستی برای افرادی است که توانایی های محدودی دارند و دچار بیماری های مزمن هستند. علاوه بر نقش این ورزش ها در توان بخشی و درمان، جسمانی ورزش آبی میتواند ورزشی پرشور با نشاط و فوق العاده برای ورزشکاران برگزیده باشد.

منبع: کتاب نرمش درمانی در آب

امیر مطلوبی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
0
با لایک و کامنت از این مقاله حمایت کنیدx

در خـبـرنـامـه ما عضو شوید

برای دریافت آخرین رویداد ها ایمیل خود را وارد نمایید.