مجله آموزشی اطلاع رسانی دایومگ

logo
آیکون استخر پلاس

استخر پلاس

Search
ساختار سازمانی بازاریابی CRM

ساختار سازمانی بازاریابی CRM

فهرست مطالب

سویفت مدلی را مطرح کرده است که به این سؤال جواب می دهد که سازمان ها چگونه می توانند ساختار CRM خود را طراحی کنند.

ایده اساسی این مدل، تمرکز حول فرآیند تعامل و ارتباطات است. مدل سازمان بازاریابی برای سهولت درک و ترسیم نقشه فرآیند CRM، می بایست از دانش ارتباط تعامل و اتصال پیروی کند.

معاونت بازاریابی CRM

این معاونت بر تمام فعالیت های فرآیندهای بازاریابی تأکید داشته، آنها را مدیریت و هماهنگ می کند و بر اساس معیارهای حفظ مشتری، سودآوری و اکتساب مشتری اندازه گیری می شود این عنوان امروزه اغلب معاونت بازاریابی نامیده می شود و صحیح تر است که معاونت ارتباطات نام گذاری شود. چون این افراد باید بر منابع و تحقق نتایج در حال جریان برای کل گروه مدیریت تأکید داشته باشد.

تحلیلگر بازاریابی CRM

این شخص حول شناسایی مشتری واقعی یا فرصت های سرمایه گذاری دارای ارزش بهره برداری متمرکز است. تحلیلگر بازاریایی تعامل تنگاتنگی با دپارتمان IT و بالاخص مدیر پایگاه داده ها دارد. تحلیلگر بازاریایی به جز شناسایی مشتری باید مشتریان را به نحوی بخش بندی کند که رویدادهای مختلفی که ارزش تحلیل دارند شناسایی گشته و تصمیمات مربوط به مشتریان واقعی را بتوان اتخاذ کرد.

تحلیلگر بازاریابی CRM

مدیر فعالیت های CRM

پس از شناسایی فرصت ها این شخص به ارائه کالاها / خدمات صحیح به مشتریان واقعی می پردازد. وی مسئول طراحی محصولات و تعیین استراتژی فعالیت های CRM است. با انجام چنین کاری پیوند زدن گروه های مختلف مثل مدیران محصول، مدیران تبلیغات و دپارتمان های روابط عمومی برای تضمین یکپارچگی کامل فرآیند با محصولات پیشنهادی از اهمیت فراوانی برخوردار است. از وظایف اصلی مدیر فعالیت های CRM تست کردن محصولات جدید و مدیریت ارتباط با شرکت های ارتباطات از راه دور و مراکز پستی است.

مدیر بخش بندی CRM

این شخص در فرآیند CRM به دلیل اینکه دارای فرصت های کاری یا مشکلات کاری بسیاری مثل حفظ مشتری، اکتساب و جذب مشتری و سودآوری مشتریان است، شاید مهمترین بازیگر به شمار می آید. چون وی دارای اختیار و مسئولیت نهایی تصمیم گیری در این مسأله است که آیا فرآیند ارتباطات و بازاریابی ارتباطات، موجب تماس مشتری در زمان صحیح می شود یا خیر. این مدیر در فرآیند CRM مانند چسب گروه محسوب می شود. وی:

  • تعاملات بین سازمان و مشتری را اداره می کند.
  • طرح های ارتباطات تماسها رفتارها و قواعد را تعیین می کند.
  • حریم شخصی را در سازمان اداره می کند.
  • با افراد دیگری برای اجرای چهار مؤلفه موجود در استراتژی برنامه های عملی (یعنی دانش، رابطه، تعامل و اتصال) تعامل برقرار می کند.

مدیر مسیرهای تماس

این مدیر ،مشتری، محصول و زمان بندی را در تصمیمات مربوط به مسیرهای مختلف ارتباطاتی هماهنگ ساخته و تضمین می کند که پیشنهادات واحدی ابلاغ گشته، سپس در بین تمام مسیرهای تماس با مشتری تقویت شود. یکی از وظايف مهم مدیر مسیرها به وجود آوردن تصور واحدی از شرکت برای مشتریان در تمام مسیرهای تماس با آنان است. این بدین معنی است که وی باید با مراکز تماس، گروه اینترنت، نیروهای فروش، واحد خدمات به مشتری و فروشندگان مجدد تعامل برقرار کند تا تماس ها، رفتارها و کل ارتباطات با مشتریان را هماهنگ نماید.

امیر مطلوبی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
0
با لایک و کامنت از این مقاله حمایت کنیدx

در خـبـرنـامـه ما عضو شوید

برای دریافت آخرین رویداد ها ایمیل خود را وارد نمایید.