مجله آموزشی اطلاع رسانی دایومگ

logo
آیکون استخر پلاس

استخر پلاس

Search
کفش-مناسب-برای-پیاده-روی

راهنمای انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی

فهرست مطالب

کفش مناسب برای پیاده روی کفشی است که بعد از پوشیدن آن احساس راحتی کنید. به طور کلی کفش جهت راحتی برای استفاده کنندگان و محافظت هرچه بیشتر از پای انسان در برابر شرایط سخت استفاده می شود. درواقع پیاده روی یا (walking) یکی از ساده ترین روش ها برای داشتن تناسب اندام می باشد اما برای یک پیاده وری آسان و بی درد سر مسلماً باید کفش مناسب پوشید. پیاده روی نیز به مانند تمام ورزش های دیگر دارای اصول و قوانین خاص خود می باشد و یکی از این اصول استفاده از مناسب ترین کفش برای پیاده روی است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را راهنمایی کنیم که در انتخاب کردن کفش برای پیاده روی بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

همانطور که میدانید پا قلب دوم انسان است پس انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی حائز اهمیت می باشد. انتخاب کردن یک کفش به عنوان بهترین برای همه وجود ندارد زیرا پای هر شخص با شخص دیگر متفاوت است. وجود یک کفش مناسب در جاکفشی انگیزه بیشتری برای ورزش کردن به شما القا می کند و البته سلامت پاهای تان را تضمین می کند.

توصیه های مهم جهت خرید کفش مناسب برای پیاده روی

متناسب بودن سایز کفش پیاده روی: یکی از موارد مهم در پیاده روی  انتخاب درست سایز آن می باشد. هنگام پیاده روی حجم پا هم از نظر طول و هم از نظر عرض حدود 1 سانتی متر افزایش خواهد یافت. به همین دلیل وجود فضای کافی در پنجه پا بسیار مهم خواهد بود؛ به نحوی که حدود 1 سانتی متر بین انگشت های پا و نوک کفش فاصله وجود داشته باشد و عرض کفش نیز امکان حرکت آزادانه انگشتانتان را به شما بدهد. توجه داشته باشید برند های مختلف سایزشان کمی با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین هنگام خرید کفش صرفاً به جهت اینکه کفش فعلی شما به عنوان مثال سایز 42 می باشد توجه نکنید و حتما در پای خود تست نمایید.

پاشنه کفش: پاشنه کفش نباید بیش از حد ضخیم باشد زیرا سبب کوبیده شدن پا شما به زمین می شود که همین امر موجب کند شدن حرکت شما و البته بروز درد در ناحیه ساق پا پس از پایان پیاده روی می شود. پاشنه ای که بسیار نرم باشد به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا قدرت جذب ضربه در آن کاهش یافته و منجر به درد های عضلانی و البته ساق پا نیز می شود. پاشنه کفش مناسب برای پیاده روی می بایست نسبتاً نرم و با ثبات باشد و البته زیره کفش نباید لغزنده باشد.

کف کفش: یکی از مهم ترین نکات در انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی توجه به لایه زیره کفش می باشد.از انتخاب کفش هایی که دارای کفه تخت و صاف هستند پرهیز نمایید. کفش باید دارای قوس هایی مطابق با قوس های طبیعی پا باشد تا فشار حاصل از ضربات وارد شده به کفش را کمتر منتقل به پا نماید. کف کفش باید دارای میزان انعطاف کافی باشد تا بتواند در مرحله جدا شدن پا از زمین به میزان کامل خم شود. انتخاب کفش هایی که انعطاف پذیری کافی را ندارند می توان سبب خستگی عضلات در پا و درد عضلانی در قسمت کف پا شود. لایه زیره کفش نباید نازک باشد زیرا در مسیر های ناهموار به پاشنه پا فشار وارد می کند.

زیره EVA

EVA  مخفف  (Ethylene-Vinyl Acetate) است که به دلیل مقرون به صرفه و سبک بودنش یکی از محبوب ترین مواد مورد استفاده در زیره کفش می باشد. این نوع زیره خاصیت جذب ضربه بالایی دارد و می تواند به روش تزریق قالبی و اکستروژن تولید شود. ورق های اکسترود می توانند با استفاده از شعله در ضخامت مطلوب و رنگهای مختلف لمینه و برش داده شوند.

زیره pu

مواد پلی یورتان (pu) به صورت دو جزئی و از ترکیب دو مایع در فشار زیاد و توسط دستگاه تزریق و سپس تزریق به داخل قالب زیره کفش تولید می شود.زیره پی یو یک پلیمر بسیار مستحکم و با دوام است که در برابر بسیاری از مواد شیمیایی عملکرد خوبی را از خود به جای می گذارد و شامل دونوع پلی اتری و پلی استری می باشد.

زیره pu

رویه کفش: رویه کفش مناسب برای پیاده روی باید از جنس کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شده باشد تا از بروز حساسیت های پوستی جلوگیری شود. رویه کفش باید منافذی برای عبور هوا داشته باشد. داشتن منافذ بر رویه کفش به منظور تهویه هوا، خنک شدن پا و البته جلوگیری از بیماری قارچ می باشد که یکی از مهم ترین نکات در هنگام خرید کفش مناسب برای پیاده روی نیز می باشد.

سبک بودن کفش: کفش های مناسب برای پیاده روی باید وزن پایینی داشته باشند. سبک بودن کفش باعث جلوگیری از فشار در ناحیه کمر و ستون فقرات می شود

بهترین زمان برای خرید کفش: بهترین زمان برای خرید کفش عصر یا بعد از ظهر می باشد. هنگامی که پاها در این زمان در سخت ترین حالت خود قرار دارد شما می توانید راحت ترین کفش را خریداری نمایید. در زمان خرید کفش به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هردو کفش ( راست و چپ) را بپوشید و اگر کفش بند دارد تمام بند ها را ببندید. چند قدمی راه بروید و از اندازه بودن آن اطمینان حاصل نمایید.
  • در هنگام خرید اگر کفش تنگ بود یا پنجه پای شما تحت فشار بود به تغییر سایز آن اقدام کنید. کفش به مقدار اندک جا باز می کند ولی در نوک کفش این اتفاق رخ نمی دهد.
  • هنگام تست کردن کفش مورد نظر، حتما از جوراب (با ضخامت معمولی) استفاده کنید.
  • اگر میخواهید آنلاین خرید کنید ابعاد دوتا پا را به طور دقیق و به صورت ایستاده اندازه گیری نمایید.
فواید پیاده روی
فواید پیاده روی

بهبود گردش خون: راه رفتن از بیماری قلبی جلوگیری می کند و فشار خون را کاهش می دهد. طبق تحقیقات روزانه 30 دقیقه پیاده روی خطر سکته مغزی را 20 درصد کاهش می دهد.

جلوگیری از پوکی استخوان: به گفته مایکل شوارتز، دکتر ارتوپدی و پزشکی ورزشی پلانچر در نیویورک، پیاده روی می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند. در حقیقت، یک مطالعه بر روی افراد نشان داد که ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز 40 درصد خطر شکستگی مفصل ران را کاهش می دهد.

تسکین درد مفاصل: پیاده روی میتواند به محافظت از مفاصل از جمله زانو کمک کند

کاهش قند خون: کمی پیاده روی بعد از خودن وعده غذایی میتواند به کاهش قند خون کمک نماید

کالری سوزی: 30 دقیقه پیاده روزی 200 کالری می سوزاند. البته توجه داشته باشید سوزاندن کالری به عوامل مختلفی همچون: سرعت راه رفتن، وزن شما و شیب زمین بستگی دارد

امیر مطلوبی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
0
با لایک و کامنت از این مقاله حمایت کنیدx

در خـبـرنـامـه ما عضو شوید

برای دریافت آخرین رویداد ها ایمیل خود را وارد نمایید.