مجله آموزشی اطلاع رسانی دایومگ

logo
آیکون استخر پلاس

استخر پلاس

Search
دیپ-دایو،-عمیق-ترین-استخر-غواصی-جهان

دیپ دایو، عمیق ترین استخر غواصی جهان

فهرست مطالب

شهر دبی که امروزه به کشور شگفتی ها معروف شده است، پس از ساخت جزایر مصنوعی به شکل درختان خرما، برپایی بلند ترین آسمان خراش جهان، بلند ترین برج جهان و همچنین بزرگ ترین مرکز خرید، اینبار از عمیق ترین استخر جهان به نام دیپ دایو رو نمایی کرده است. این استخر با عمق 60 متر از استخر 45 متری لهستان به نام دیپ اسپات پیشی گرفت. در این مقاله استخر دیپ دایو را مورد بررسی قرار می دهیم.

استخر دیپ دایو

این استخر  در منطقه ناد الشبا دبی واقع  شده است که 60 متر عمق دارد و می تواند 14 میلیون لیتر آب ( معادل 6 استخر شنای المپیک) را در خود جای دهد. با این 60 متر عمق استخر دیپ دایو رکورد استخر دیپ اسپات لهستان که تنها یک سال پیش در شهر ورشو با عمق بیشتر از 45 متر ساخته شده بود را شکست و گینس در 27 ژوئن استخر دیپ دایو را عمیق ترین استخر برای غواصی نام گذاری کرد. یکی از بارز ترین ویژگی های استخر دیپ دایو شهر غرق شده می باشد که به غواصان این امکان را می دهد دنیای جدیدی را همراه با خیابان متروکه، آپارتمان، گاراژ و وسایل بازی در اعماق آب کشف کنند.

امکانات استخر دیپ دایو

تاسیسات 1500 متر مربعی همانند یک صدف غول پیکر طراحی شده است که به پیشینه امارات متحده عربی متخصص در صید مروارید سنتی اشاره دارد. این استراحت گاه دارای یک فروشگاه غواصی، فروشگاه هدیه، و فضا های مختلف جلسات، رویداد ها و کنفرانش ها است. فضا های دیدن بزرگی که در طبقات ساختمان پایین وجود دارد به مسافران این امکان را می دهد که محیط زیر آب را در رستوران ها و اتاق های دیگر ببینند. استخر دیپ دایو دارای یک رستوران 80 نفره و همچنین یک اتاقک هایپر باریک به منظور درمان بیماری، رفع فشار و… است. از دیگر ویژگی های این استخر می توان به استودیو ی فیلمسازی اشاره کرد که استخر دیپ دایو در خود جای داده است؛ البته ناگفته نماند که طراحان استخر دیپ دایو برای افزودن جذابیت بیشتر به این استخر، سیستم های نورپردازی ( 164 چراغ با سیستم نور پردازی پیشرفته) و سیستم های صوتی مختلفی را برای ایجاد فضا های مختلف بکار برده است.

عبدلله بن حبتور مديد اداري في شركة الماسه روز للإحتفالات پس از افتتاح این استخر افزود: دیپ دایو به جویندگان هیجان اجازه می دهد تا در اعماق آب به کشف شگفتی ها بپردازند. ما تجربه ای استثنایی از غواصی در تمامی فواصل، با محیطی امن و مربیان برجسته ارائه می دهیم.

قوانین و مقررات استخر دیپ دایو

کودکان زیر 10 سال امکان غواصی در این استخر را ندارند و البته محدوده سنی 10 الی 18 سال به همراه یک بزرگسال امکان غواصی دارند. برای غواصی در این استخر لازم به تجربه قبلی غواصی نیست اما بهتر است مهارت شنا را بلد باشید.

اقدامات امنیتی

این استخر  که حاوی آب 6 استخر شنای المپیک است تدابیر امنیتی را در بالاترین سطح نگه داشته است.غواصان حرفه ای در این استخر وجود دارند که افرادی که می خواهند با خیال راحت غواصی کنند را راهنمایی می کنند. همچنین این استخر دارای 56 دوربین می باشد که ایمنی کلیه شرکت کنندگان را تحت نظر دارد. مسئولان این استخر اعلام کرده اند که آب استخر هر 6 ساعت یکبار از طریق سنگ های آتشفشانی سیلیکا تصفیه می شود؛ و دمای آن 30 درجه ثابت می ماند. استفاده از این روش برای تصفیه آب استخر در واقع فناوری فیلتر توسعه یافته ناسا محسوب می شود. همه این ها به معنی تضمین ایمنی شناگران می باشد.

امیر مطلوبی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
0
با لایک و کامنت از این مقاله حمایت کنیدx

در خـبـرنـامـه ما عضو شوید

برای دریافت آخرین رویداد ها ایمیل خود را وارد نمایید.