مجله آموزشی اطلاع رسانی دایومگ

logo
آیکون استخر پلاس

استخر پلاس

Search
بهترین-زمان-میوه-خوردن-برای-جذب-ویتامین

بهترین زمان میوه خوردن برای جذب ویتامین

فهرست مطالب

پیش از آنکه بدانید بهترین زمان برای میوه خوردن چه زمانی است، باید از فواید آن آگاه شوید. در واقع میوه ها حاوی بسیاری از منابع ضروری برای عملکرد صحیح بدن هستند. میوه ها سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، کلسیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها هستند که سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان، چاقی و بیماری های قلبی و عروقی می شوند. مصرف میوه تا یک ساعت قبل از غذا خوردن به هضم آن کمک می کند. بنابراین کاهش وزن را تسهیل کرده و جذب ویتامین ها و مواد معدنی را افزایش می دهد.

بهترین زمان میوه خوردن

به خاطر داشته باشید که خوردن میوه هم می تواند برای سلامت بدن مفید باشد و هم می تواند سلامتی بدن را به خطر بی اندازد و این تنها بسته به زمان میوه خوردن می باشد. هضم میوه مانند سایر غذا هایی که در طول روز میل می کنید نیست. میوه از 89 درصد آب و 11 درصد فروکتوز تشکیل شده است و در معده هضم نمی شود بلکه در روده کوچک هضم می شود. در حالی که هضم پروتئین ها و نشاسته ها به طور متوسط 3 ساعت و سبزیجات ها 2 ساعت طول می کشد، هضم یک میوه به طور میانگین 20 الی 30 دقیقه طول می کشد. خوردن میوه پس از خوردن وعده غذایی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و کار اشتباهی می باشد زیرا موجب نفخ و اسیدیته معده می شود. در نتیجه همانطور که گفته شد در بهترین حالت زمان برای میوه خوردن بین وعده غذایی یک ساعت قبل از غذا یا حداقل 4 ساعت پس از وعده غذایی می باشد.

میوه ای که بهتر است ناشتا خورده شود

سیب از جمله میوه هایی می باشد که سرشار از ویتامین های مختلف و فیبر می باشد که در صورتی که ناشتا خورده شود فواید بسیار خوبی برای سلامت بدن دارد. به گفته بسیاری از محققان خوردن سیب در صورت ناشتا بودن موجب سلامت دندان، کاهش وزن و ریتم منظم قلب می شود.

میوه هایی که بهتر است ناشتا خورده نشود

جدا از مفید بودن میوه برای بدن باید توجه داشته باشید هر میوه ای را نمی توان ناشتا خورد و بهتر است این کار را انجام ندهید. برخی میوه ها به دلیل داشتن فیبر های زیاد و اسیدی بودن نباید با شکم خالی خورده شود. خیار سبز، گلابی و پرتغال از جمله میوه هایی هستند که توصیه می شود با معده خالی خورده نشود.

ویتامین ها

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و کمبود آن می تواند باعث اسکوربوت، درد استخوان و اسهال شود. در سنتز کلاژن که به تشکیل بافت های همبند مانند پوست، استخوان ها، رگ های خونی و غضروف کمک می کند، کمک می کند و به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن یاری می رساند و به صورت خلاصه همانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند که این آنتی اکسیدان سلامت استخوان ها و مفاصل را تضمین کرده و تولید ملانین را سرکوب می کند. فراموش نکنید که به جذب آهنی که به هموگلوبین متصل نیست کمک می کند.

ویتامین C برای چه کسانی بسیار مناسب است

اگر سیگاری هستید، نیازهای غذایی شما با افراد غیرسیگاری متفاوت است. به طور کلی میزان ویتامین C در خون افراد سیگاری به اندازه 1/3 افراد غیر سیگاری پایین می باشد زیرا در مورد افراد سیگاری، نیکوتین حرکت دستگاه گوارش را تسریع می کند بنابراین مواد مغذی به خوبی جذب بدن نمی شوند و ویتامین C در بدن به راحتی تخلیه می شود. بنابراین توصیه می شود که افراد سیگاری مقدار بیشتری ویتامین C نسبت به آنچه برای عموم مردم توصیه می شود مصرف کنند. اگر سیگاری هستید، خوب است مقدار مناسبی میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

میوه هایی که حاوی ویتامین C هستند:

  • کیوی
  • لیمو ترش
  • پرتغال
  • گریپ فروت
  • خرمالو
  • توت فرنگی
  • آناناس
  • طالبی

ویتامین B

ویتامین B  عمدتا به عملکرد های حفظ تناسب اندام شناخته شده است. به عنوان مثال: تقویت و پشتیبانی از عملکرد متابولیک، نگهداری از پوست و بافت عضلانی، تقویت سیستم ایمنی و عملکرد اعصاب و رشد سلولی از جمله مزایای خوردن میوه ویتامین B محسوب می شود. ویتامین‌های متعلق به کمپلکس ویتامین B محلول در آب هستند، بنابراین به سرعت تخلیه می‌شوند و ساختار شیمیایی آن‌ها ضعیف است. در نتیجه به خوبی تجزیه می‌شوند و در صورت عدم مصرف مداوم، کمبود آنها به سرعت ظاهر می‌شود.

میوه هایی که حاوی ویتامین B هستند:

  • موز
  • آووکادو
  • گوجه فرنگی
  • کلم بروکلی

ویتامین D

ویتامین D  نوعی ماده مغذی می باشد که هنگامی فرد در معرض تابش نور خورشید به صورت مستقیم است بدن به صورت خودکار تولید می کند. شما براش افزایش ویتامین D  می توانید مقادیر زیادی از آن را در ماهی های چرب، انواع خاصی از قارچ ها و زرده تخم مرغ یافت نمایید. توجه داشته باشید اگر شما ویتامین D کافی در رژیم غذایی خود نداشته باشید، در معرض خطر درد در استخوان ها وضعف در عضلات هستید.

امیر مطلوبی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
0
با لایک و کامنت از این مقاله حمایت کنیدx

در خـبـرنـامـه ما عضو شوید

برای دریافت آخرین رویداد ها ایمیل خود را وارد نمایید.