مجله آموزشی اطلاع رسانی دایومگ

logo
آیکون استخر پلاس

استخر پلاس

Search
آموزش شنای لاکپشت

آموزش شنای لاکپشت

فهرست مطالب

دسته بندی : >

مهم ترین قسمت یادگیری شنای لاکپشت این است که بتوانید برای لحظاتی بر سطح آب به حالت شناور باقی بمانید. بدن انسان برای شنا کردن و پیشروی در آب باید حالتی افقی بر روی سطح آب داشته باشد و انجام چنین کاری مستلزم اجرای تمرینات شناوری و پس از آن سر خوردن و نهایتاً عادت کردن به وضعیت افی بدن در آب است. بنابراین برای اینکه احساس شناوری نمایید در قسمتی از استخر که عمق آب تا ناحیه سینه شماست بایستید و نفس عمیقی بگیرید، و سپس به آرامی سر و قفسه سینه را روی آب گذاشته و به جلو خم شوید و به آهستگی پنجه های پا را از کف استخر جدا نمایی. دست ها را به حالت آویزان رها کنید و برای لحظاتی شناور باقی بمانید.

شنای لاکپشت

حرکت لاک پشت

حرکت لاک پشت درواقع شناور شدن بر روی سطح آب در دوحالت کاملاً افقی و جمع شده می باشد. برای انجام این حرکت نیز لازم است ابتدا نفس عمیقی بگیرید سپس به آرامی سر و صورت و سینه را روی آب قرار داده، به آهستگی پاهارا جمع کرده، سر را داخل بدن بکشید و با دست ها، پاها را زیر شکم    نگه دارید. سپس در همان حالت بدن را از هم باز کنید و پاها و دست ها را به حالت کاملاً کشیده در بیاورید و برای لحظاتی به همان شکل شناور باقی بمانید، در چنین حالتی سر شما باید در بین دست هایتان قرار گرفته باشد.

حرکت لاکپشت را چندین بار تکرار کنید. نباید بدن شما به زیر آب فرو رود. اگر بدن درحالی که جمع شده است به زیر آب رود،  نشانگر این است که هوای کافی را در ریه ها جمع نکرده اید. مربی می تواند این حرکت را به شما نشان بدهد و شما را در انجام این حرکت کمک نماید.

سُر خوردن بر روی آب

سُر خوردن بر روی آب

زمانی که موفق شدید به راحتی به حالت شناور بر روی سطح آب قرار بگیرید، باید از سُر خوردن برای پیشروی در حالت شناوری استفاده کنید. اولین شیوه سُر خوردن با استفاده از مربی است که می تواند دست های شما را گرفته، به طرف خودش و به سمت منطقه کم عمق بکشد.

روش دیگر کمک کردن مربی به سُرخوردن شما به طریقی است که که او کف دستش را در کف پای قرار داده، شما را به منطقه کم عمق استخر هُل می دهد. در همه حال شما باید قبلاً نفس گیری کرده، آماده سُرخوردن باشید و سر شما بین دو دست قرار داشته باشد.

لذت پیشروی در آب با سُرخوردن آغاز می گردد و شما احساس می کنید که در آب در حالت پیشروی هستید. برای کسانی که به کمک بیشتری نیاز دارند، مربی دست هایش را زیر شکم شاگرد قرار داده، با تحمل بخش کمی از وزنشان، آنها را به جلو می برد و احساس شناوری و سُرخوردن را به طور همزمان برایشان مقدور می سازد. سُرخوردن می تواند بدون کمک مربی نیز انجام شود. بدین طریق که شاگرد درجایی که آب تا ناحیه کمر او است یک پا جلو و یک پا در عقب می ایستد و شست دست هایش را  درهم قفل کرده، دستها را در بالای سر به حالت کشیده طوری نگه می دارد که گوش هایش به بازو هایش می چسبد و خمیدگی در آرنج ها وجود ندارد نفس عمیقی می گیرد، دست ها، سر و سینه را به جلو و به موازات سطح آب خم نموده، با فشار پنجه های پا به زمین بر روی آب سوار می شود و سُر می خورد و پیشروی می نماید و برای لحظاتی با سر و صورت در آب و به طرف کف استخر این حالت را حفظ می کند تا احساس نیاز به هواگیری مجدد نماید، سُرخوردن از کف استخر می تواند با استفاده از فشار هردو پا به کف استخر صورت گیرد.

امیر مطلوبی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود
5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
گیف تبلیغاتی2
0
با لایک و کامنت از این مقاله حمایت کنیدx

در خـبـرنـامـه ما عضو شوید

برای دریافت آخرین رویداد ها ایمیل خود را وارد نمایید.